Nota de clarificare

Asa cum s-a prevazut in autorizatie, traseul a fost reamenajat fara realizarea de prize fabricate din rasina, cu bormasina sau prin orice alt mijloc, a fost curatat si parcurs rotpunkt, in cadrul proiectului de mai sus.

Pana la aceasta data, traseul a fost catarat de catre Simion Cristian, Amzaroiu Viorel, Florescu Marius, Borcea Dan, Pancescu Flavius, Amzaroiu Maria.

Echipa de amenajare a depus o munca deosebita, mai ales datorita faptului ca si-a propus ca traseul sa devina suficient de sigur, de curat si de solid, incat sa poata fi catarat in viitor de oricine isi doreste acest lucru.

Cu privire la fotografiile aparute in spatiul public, dupa analiza atenta a acestora, precizam urmatoarele:

  1. Fotografiile primite sunt facute la intrarea in lungimea a treia, acoperind o portiune de aproximativ 4-5 metri de traseu.

Prezentam mai jos identificarea in cadul traseului, a locului unde s-au facut pozele

     

  1. Aceasta portiune (iesire din tavan si fata de deasupra), asa cum se poate vedea si din imaginile de mai sus, constituie o zona care se uda si se mentine uda, dupa perioade de ploaie.
  2. La amenajare, a fost zona care a trebuit curatata cel mai mult, pentru a reusi sa indepartam placile friabile, pietrele putrede sau instabile, pamantul si pietricelele din gauri, din fisuri si de pe pragurile existente.

De asemenea, pentru a permite catararea rotpunkt, prizele au trebuit periate in mod repetat, iar cele care in continuare prezentau riscuri de rupere au trebuit consolidate cu rasina.

  1. Cele 13 fotografii primite, se refera la 9 prize si pot fi impartite in 3 categorii:
  • gauri naturale, care initial erau pline de pamant si mizerie, din care s-au indepartat pamantul, iarba, pietricelele etc pana la stanca solida, s-au periat cu peria de sarma si apoi cu periuta. Aspectul rezultat este evident diferit de stanca din jur, deoarece priza a fost „scoasa la aer” din pamant si apoi a fost curatata pana cand s-a obtinut o calitate corespunzatoare.(fotografiile 2,4,5,6)
  • prize naturale consolidate, deoarece exista riscul ruperii pe durata incercarilor sau ulterior, din motive pe care le vom explica mai jos(fotografiile 1,2,3)
  • combinatie de 1 si 2(fotografiile 2,3,7,8,9,10)

Mai jos prezentam fotografiile primite, impreuna cu clarificari punctuale:

Este o priza de la finalul secventei de trecere.S-a consolidat pentru a elimina ruperea accidentala si pentru a evita dezgregarea mecanica prin inghet, avand in vedere ca este o zona cu infiltratii.

Gaura este priza #7 din cadrul secventei de trecere. Prizele de deasupra sant intermediare care pot fi utilizate.In jumatatea superioara a fotografiei observam:

  • in partea din stanga, o rigleta naturala, cu muchie vie, care in partea dreapta , unde era desprinsa de perete, a fost consolidata cu rasina, fara ca acest lucru sa influenteze sau sa modifice suprafata de contact cu degetele
  • in partea din dreapta, un prag oblic natural, cu muchie vie, care in partea de jos, unde era desprins de perete, a fost consolidata cu rasina, fara ca acest lucru sa influenteze sau sa modifice suprafata de contact cu degetele
  • In jumatatea inferioara a fotografiei observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur.

Pragul este priza #8 din cadrul secventei de trecere.

S-a scos pamantul si s-a curatat cu peria. S-au consolidat la capetele pragului, unde erau fisuri. In realitate este o suprapunere de “felii” care sunau a gol, mai ales in partea stanga. S-a consolidat pentru a elimina ruperea accidentala si pentru a evita dezgregarea mecanica prin inghet, avand in vedere ca este o zona cu infiltratii.

   

Este priza #5 din cadrul secventei de trecere.

In fotografii observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur.

   

Gaura este priza #3 din cadrul secventei de trecere. Priza se utilizeaza ca inversa.

In fotografii observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur.

 

Gaura este priza #6 din cadrul secventei de trecere.

In fotografii observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur.

Pragul este priza #2 din cadrul secventei de trecere.

In fotografii observam un prag de gresie, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. S-a consolidat stanga-dreapta, sub buza tavanului, pentru a izola pe cat posibil zona de efort, utilizata atat cu mana, cat si cu piciorul.

In fotografie observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur. S-a consolidat in partea dreapta si in jos, pentru ca respectiva zona era din gresie sfaramicioasa si exista un risc evident de rupere, mai ales sub picior.

Gaura este priza #1 din cadrul secventei de trecere.

In fotografii observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur. S-a consolidat in partea dreapta-jos, pentru ca respectiva zona era din friabila si daca am fi curatat cu ciocanul, am fi distrus priza. Am consolidat, pentru ca exista un risc evident de rupere, mai ales sub picior.

In fotografii observam o gaura naturala, care a rezultat dupa scoaterea pamantului si curatarea cu peria. Diferenta de culoare fata de restul stancii este generala in astfel de cazuri, pentru ca orice priza naturala, amplasata  pe stanca murdara, curatata corespunzator pentru catarare si utilizata de cataratori are o culoare diferita fata de ce e in jur. S-a consolidat in partea dreapta, pentru ca buza gaurii era slaba si piatra incastrata dedesubt se misca. Priza nu se foloseste in secventa de crux.

Asa cum am afirmat la inceputul Notei, ca de altfel si in filmul traseului, in traseul Carutul cu Rotile nu exista prize fabricate, traseul desfasurandu-se pe prize exclusiv naturale.

Consolidarea prizelor care se misca si a prizelor care prezinta risc de rupere, utilizate in secventele de catarare, reprezinta o actiune de bun simt, in cazul in care echipa de amenajare isi propune ca traseul sa-si mentina in timp caracteristicile si sa poata fi parcurs in viitor, de oricine doreste acest lucru.

 


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Nota de clarificare”

  1. florescu marius Avatar
    florescu marius

    corect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!